24 juni 2008

"I'll never let go Jack"

Eveline ligt in bed en Simone ligt op de arm bij Ronald.
Erg fijn, heb ik even de tijd voor een verhaaltje.

Ik wilde deze blog “ Het is stil aan de overkant, deel II” noemen. Maar goed inmiddels zijn jullie wel uitgepraat over alle voetbalellende en zo boeiend vind ik het eigenlijk niet. Dus laten we erover ophouden. We krijgen vast weer een kans over een paar jaar en dan zijn wij lekker ook in Nederland om ervan te genieten.

Even iets anders…

Het is hier “Prom” tijd. Je weet wel, Prom is het grote gala voor alle High School graduates. Het geheel komt vaak terug in van die High School films en series op TV. Wat ze alleen nooit laten zien, is dat zo’n feest eigenlijk al aan het einde van de middag begint met een hele fotosessie op een mooie locatie. Ons hotel ligt aan het mooiste park van Halifax, dus je raad al hoeveel limousines er voor ons hotel stonden geparkeerd vandaag en gisteren. Ben expres met Eveline gaan wandelen in het park zodat we samen “prinsessen” konden bekijken.
En of we die gezien hebben…

Honderden High School dametjes helemaal opgedot in enorme gewaden. Allemaal dichtgesnoerd in een maat 34 pluimen jurk (in alle zuurstokkleuren die je je maar bedenken kan plus glitters) met daaronder een stel pumps van minstens 15 cm lang. Het geheel afgemaakt met een prachtig kapsel inclusief (voor de echte beauties) een kroontje. Zoals je begrijpt, bijzondere (al kauwgom kauwende) verschijningen (incl.mobiel).

Ik ben wat dat betreft zo blij dat ik die hele puberfase niet nog eens hoef mee te maken. Al dat gedoe over een merk spijkerbroek, de vrienden die je hebt, de cigaretten die je rookt (of niet), de kleur van je broodtrommel en andere wereldproblematiek. Nog even en die “Prom” ellende waait ook over naar Nederland. Ik hou m’n hart vast voor Eveline en Simone. Gelukkig maar dat Eveline zo slecht eet. Kan ze zich tenminste over 16 jaar ook in zo’n jurk hijsen.

O ja, gisteren was er tussen alle tierenlantijnen ook nog een echte filmploeg aanwezig in het park. Ze waren een scene aan het opnemen voor een fim over Amelia Earhart (= een van de eerste vrouwelijke piloten van begin vorige eeuw die met vliegtuig en al op mysterieuze wijze is verdwenen. (waar Wikipedia al niet goed voor is ; )) .Hilary Swank (= “Million Dollar Baby”) en Richard Gere (= “Pretty Woman”) spelen mee in deze film. Ik weet niet of ze ook in deze scene meespeelden. Door de tralies van het hek kon ik niet veel zien. Een gedeelte van het park was helemaal afgezet, met bodyguards en al. Ja, ja …

En over films gesproken. Jullie kennen natuurlijk allemaal wel die scene uit de film “Titanic” waarin de oude “Rose” haar ketting in het water gooit. Nou, het schip waar zij in die fim op staat, ligt nu bij ons in de haven. Zo, die zit, of niet?

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ha hoi! Hier nog geen nieuw babytje erbij - ook niet in een prom jurk. Ja grappig om te zien he. Wat dat betreft doet Canada niet onder voor the good ol' US! Zo meteen naar de VK, verwacht niets spannends. Simone was ook een paar dagen te laat toch? Ik weet het ff niet meer.... tot het volgend berichtje! Keep up the good work! groetjes, B.

Yvonne zei

Hi Patricia,
Heel leuk om te lezen, heb je blog al bij mijn favorieten staan! Met jullie foto's op Picasa erbij kan ik niet alleen lezen maar ook zien wat jullie allemaal doen in Halifax. Heb de link ook naar Anneline en Laura doorgestuurd.
x Yvonne