21 juni 2008

't is stil aan de overkant ...

Ok, het is nu 15:30, nog 15 minuten te gaan en dan zullen de straten in Nederland uitgestorven zijn (zelfs m’n moeder zit nu in de kroeg). Nou, ook wij zijn er klaar voor hoor; Cola gehaald (want dat dronk Ronald de vorige winnende wedstrijden ook), expres geen bier gekocht (was helaas de vorige keren volgens mij ook niet aanwezig) en ik zal de tweede helft van de wedstrijd ook maar weer gaan wandelen met Eveline in het park. Ik was eigenlijk van plan om dat nu te doen, maar dat kon echt niet volgens Ronald. Dus mochten we straks verliezen, dan ben ik toch te vroeg gaan wandelen en is alles mijn schuld.

Om Ronald enigszins bij te staan in zijn voorpret, heb ik Simone een oranje Holland rompertje aangegeven met bijpassende sokken. Ook heeft Eveline het Hup Holland Hup liedje ingestudeerd. Het liedje hebben we overigens opgenomen en staat op Ronald’s hyves site: http://ronaldpennings.hyves.nl/

Ondanks alle pogingen om hier ook een beetje stemming te creëren is het voor Ronald wel moeilijk om de plaatjes te zien van duizenden gekke oranjefans die Basel massaal veroveren. Allemaal gek van spanning, op een groot plein of in hun blote kont in de Rijn,onder een heerlijk zonnetje.

Verder is het wel leuk hoe de Canadese media de aanstaande wedstrijd en de voetballers beschrijven: “A mouthwatering match”, “the greatest predators of this time”en “the flying Dutchmen”. Ook vragen ze zich af, “Will it be a “take the bus “Gus” match?”

Goed, ik ga stoppen, het Wilhelmus begint (zelfs voor mij een kippenvel moment). De camera glijdt langzaam langs alle spelers (overigens erg netjes dat ze met rouwband spelen), daarna de standaard close up van Maxima en Alexander en in de lijn der grootheden gevolgd door Silvie van der Vaart. Nu nog even Eveline voorbereiden op wat komen gaat: Je hebt witte poppetjes, die mogen niet de bal in het net schoppen en je hebt de oranje poppetjes, die mogen dat wel. En dat waren wel zo’n beetje de spelregels voor zover ik ze weet.

Succes Nederland!

Geen opmerkingen: