18 juni 2008

Wie heeft er een gelaten

Het is echt ongelooflijk, het feit dat Nederland tegen alle verwachtingen in zo goed voetbalt is hier niet bekend, maar wat echt wereldnieuws blijkt te zijn, is de "scheet" (ik bedoel "windje" mocht m'n moeder dit lezen) van Van der Vaart.

Het viel mij overigens wel op toen we voetbal aan het kijken waren. Ik ben immers (helaas voor de vrouwelijke voetbalfans) zo'n stereotype vrouw en let, als er dan een wedstrijd wordt gespeeld waar je echt naar moet kijken, alleen maar op de mooiste voetballers, welke bekende voetbalvrouwen er op de tribune zitten en wat de supporters uitvoeren. Toen zapte de camera ineens naar "onze" jongens op de bank die allemaal met hun shirt over hun neus zaten. Vroeg me al af wat er aan de hand was. Ronald had het meteen door: "Een heeft er natuurlijk een scheet gelaten, wat denk jij dan." Ja, ik denk dat natuurlijk niet. Als ik op de bank zou zitten terwijl heel de wereld naar me keek, dan zou ik nog liever paars zien van ellende met de benen over elkaar dan er eentje te laten floepen.

Maar goed, Nederland heeft weer eens een mooie aanwinst voor de lijst. We doen niet alleen aan drugs, homohuwelijken, euthanasie, molens en chocola maar naast de vrijheid van verbale uitingen ook aan de vrijheid van fysieke uitingen.

Eveline is sinds gisteren ziek. Vervelend genoeg hadden wij dat gisteravond niet door. Dus na drie keer wakker worden, hebben we haar laten huilen. Toen ze daarna weer uit haar kamer kwam hebben we haar in de hoek gezet. Oeps, bleek ze 39,9 graden koorts te hebben. Ik ben toen maar naast Eveline in bed gaan liggen. (Ik weet het Gina Ford, het schept negatieve slaapassociaties, met alle ellende van dien voor vanavond maar je moet toch iets doen met je schuldgevoel) Voordeel van grieperige kinderen is wel dat ze overdag veel slapen en je zo meer tijd hebt om andere dingen te regelen.

O ja, en dan nog wat. Het blijkt dat we waarschijnlijk toch niet zo veel voor onze autoverzekering hoeven te betalen. Na wat extra telefoontjes van Ronald en de woorden 7 jaar schadevrij, brief ter bevestiging en vooral het woord arts bleek het bedrag van $6000 per jaar ineens met kortingen naar $2000 omlaag gebracht te zijn. Tja, mocht die mevrouw van de administratie ooit een loopoor hebben ; )

2 opmerkingen:

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Ha Patricia, wow een echte blog! Ik moet natuurlijk direct eventjes reageren op je super initatief. Je bent echt helemaal van deze tijd! Heerlijk om je verhalen te lezen. Met jou discipline heb je straks een heel boekwerk om in te bundelen (hmmm... ruik ik nu business opportunities? zou het al bestaan om je blog in te binden?!)
untill the next message!
ps. the bread still isn't baked off yet ;)
b.